Gud straffar en direkt..

Ett uttryck vi myntade förra sommaren i Turkiet och det verkar ligga i. (karma) Tycker jag är en god människa som gör många goda gärningar och ändå straffas jag? Själva fan. Hade hoppats jag hade flyttat in i mina nya lägenhet nu och bara fått lega i sängen hela dagen men nej. Då kom bostjärnan fram till i fredags att golvet i hallen och vardagsrummet ser för jävligt ut så ska få nytt. Tur i oturen kan man säga. Självklart är jag glad att jag ska få nytt golv och så men hade ledig helg nu och tog dessutom ledigt imorn och tisdag för att fixa & dona lite i lägenheten så får jag inte ens flytta in fören kanske tisdag, onsdag. Va dit igår och ställde in grejer i köksluckorna och garderoberna och har insett att jag har för mycket porslin och sånt. Så blir nog ytterligare ett besök till ikea för att köpa vitrinskåp och lite sånt. Pengarna bara fladdrar iväg men men. Och jag som tyckte jag hade det mesta redan! Det är nästan lite tur att jag inte köpte en lägenhet, för då hade jag inte haft råd med möbler :P Haha.

Kvar att inhandla är 2 taklampor, vitrinskåp, knoppar till köksluckorna, hatthylla och en soffa inom snar framtid. (Har en soffa nu men ska nog köpa mig en ny) Glad att jag har en sån fantastiskt snäll mamma som faktiskt betalade min hyra den här månaden som en liten inflyttningspresent <3 (Å andra sidan åker jag nog på att betala självrisken för olyckan med bilen, eller jag har iallafall erbjudit mig att göra de) Funderar dessutom på att tapetsera om i köket, åtminstone göra en fondvägg. Vet inte hur sugen pappa är på de på hans semester så avvaktar lite med de, haha. Han har ju varit så snäll hela helgen och målat i vardagsrummet och så.

Blev en liten utgång ala Bmb igår, tappade bort Karin och alla andra så sprang mest runt själv ibland, haha. Mindre lyckat kanske. Nu ska jag & mamsen göra i ordning lite lunch, pannbiffar & åländsk potatis. MUUMS! Fan va gott det ska bli med riktig mat. Sen ska jag försöka få liv i min bror och fråga om vi får låna bilen en stund :)


"Kom ihåg: Uppifrån & ner!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0