Lately..

Senaste dagarna har inte alls varit en dans på rosor, nästan allt har gått åt helvete & jag undrar när fan turen ska vända? Hämtade grabbarna från Arlanda inatt, gick kanon bra både dit & hem trots rejält mörker & spöregn. När jag lämnat av alla utom min bror så händer det: Det som ser ut som en liten vattenpöl i en viadukt visar sig vara lite mer än 0,5 meter djupt. Ni kan tänka er? Bilen släpper fästet totalt och vi bara flyter, ringer polisen & tillkallar bärgningsbil på en gång och redan då har jag fått vatten in i bilen så fötterna är dyblöta. Bror hoppar ut genom fönstret eftersom halva bilen är under vatten och försöker putta bort oss från den djupaste delen, men ja. Gick ju inte sådär jätte bra i uppförsbacke. Så där sitter jag i förarsätet och bror står med vatten över knäna & hackar tänder. Då har jag helt plötsligt vatten precis under sätet i bilen och ser hur saker typ flyter omkring. En stund senare kom bärgningsbilen och drog upp oss och vattnet bara forsa ur bilen. (för att göra en lång historia kort så att säga) ..Just nu står bilen på volvo och "torkar". Verkar som den kanske klarar sig ändå med lite tur. Elen funkar och motorn har dom testat starta och det funkar.. Så i början på nästa vecka när bilen är fri från vatten ska vi se om den till och med går att köra. HOPPAS HOPPAS HOPPAS! Jag eller min bror kom inte till skada! Jag fick en chock när jag väl kom hem och låg & skaka och hade svårt att andas men det har gått över nu.

Och imorn är det flytta som gäller, blir däremot inga möbler dit körda eftersom vi inte har nån bil, försäkringen via volvo assistance täckte inte för en lånebil då dom ansåg det vara "självförvållat" IDIOTER! Så pappa har hyrt en liten lastbil på lördag så hela lördagen spenderas väl med att hämta och lämna flyttkartonger.



I need a brake now!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0